Wybór akumulatora nie należy do najłatwiejszych – mini poradnik

Kiedy przychodzi ten moment, że Wasz stary akumulator motocyklowy odmawia posłuszeństwa i żadne sztuczki mu nie pomagają, nie pozostaje Wam nic innego, jak wybrać się do sklepu po nowy. Jeżeli znacie się na temacie, to doskonale. Co jednak, jeżeli pierwszy raz będziesz kupował wspomniany produkt. Czy wiesz na jakie aspekty zwrócić uwagę? Jeżeli nie, mamy nadzieję, że poniższe informacje pomogą Ci w zakupie idealnego urządzenia.

Żelowy czy AGM?

O ile w Internecie znajdziesz wiele informacji na temat akumulatorów żelowych, pamiętaj o jednym – jest to akumulator z tradycyjnym elektrolitem, który jedynie został zamknięty w żelu krzemionkowym. Stąd pojawiło się stwierdzenie, że akumulator jest żelowy.

Ale do rzeczy – faktycznie należy stwierdzić, że wspomniany wyżej rodzaj akumulatora posiada o wiele lepsze parametry, aniżeli tradycyjny ołowiowo – kwasowy. Żywotność, lepszy kąt przechyłu, sprawność bez doładowywania przez co najmniej 4 miesiące – to wszystko przemawia na jego korzyść. Jednak czy jest najlepszy?

Okazuje się, że w konkury z akumulatorem żelowym wszedł, być może lepszy, akumulator AGM. Cóż takiego wyróżnia ten model i dlaczego to właśnie on powinien wygrać? Otóż tutaj do wyboru motocyklista ma dwie opcje – zalany elektrolitem już na etapie fabrycznym lub suchoładowany, czyli taki, który samodzielnie trzeba zalać po naładowaniu. Ta druga opcja jest o tyle gorsza, że nie tylko musimy bawić się w uzupełnienie akumulatora elektrolitem i odpowiedniego zamknięcie go, ale również ten rodzaj posiada gorszy kąt przechyłu, co przy jeździe na motocyklu jest niezwykle ważne. Inne parametry nie odbiegają normą od tych, które zostały zalane fabrycznie.

Motor prawdę Ci powie

Każdy chciałby posiadać jak najlepsze akumulatory, które pozwolą osiągać jak najlepsze prędkości, czy bez problemu uruchamiać maszynę, nawet w najmniej komfortowych warunkach. W praktyce okazuje się jednak, że nie wszystkie motocykle będą czuły się doskonale w towarzystwie najnowszych akumulatorowych wynalazków. Tak naprawdę, co wielokrotnie powtarzamy, akumulator do motocykla musi być szyty na miarę. Oznacza to, że posiadając starszy model nie powinieneś do niego kupować akumulatora z elektrolitem żelowym lub AGM. DLaczego? Bo po prostu się tam nie sprawdzi. Starsze modele, które ni zostały wposażone w dodatkowe funkcje potrzebujące dużej ilości prądu, z przyjemnością przyjmą pod swoje skrzydła tradycyjny akumulator kwasowo – ołowiowy. Fakt, nie są tak idealne jak najnowsze modele, jednak biorąc pod uwagę wiele aspektów, niczym im nie ustępują i mogą być śmiało używane. Okazuje się nawet, że dla motocykli najstarszych, które posiadają 6-woltową instalację są niezastąpione. Co ważne dla wielu z Was – są także najtańsze. Możesz go kupić nie wydając więcej niż 50 zł. Zastanów się także nad tą opcją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *