Ładujesz akumulator – rób to regularnie

Skoro posiadasz motocykl, zapewne wiesz, jak trudne jest utrzymanie w odpowiedniej kondycji akumulatora. Niestety akumulatory motocyklowe należą do tych wynalazków, których utrzymanie w dobrej kondycji przez cały rok, nie należy do najłatwiejszych.

Jeżeli zatem kiedykolwiek miałeś problem z tą częścią, zapewne nie dbałeś o nią tak, jak tego wymagała. Musisz pamiętać, że poza wyborem odpowiedniego akumulatora, warto także odpowiednio go konserwować. Dziś podpowiemy, jak i kiedy go ładować, żeby jego żywotność została zachowana na długo.

Akumulator do motocykla – bez względu na jego rodzaj, ładuj regularnie

Kiedy trwa sezon, żaden motocyklista nie myśli o ładowaniu akumulatora, bowiem ten zawsze działa bez zarzutu. Problem pojawia się kiedy przychodzi okres zimowy i motocykl stoi w garażu. Warto pamiętać, że jest to bardzo ważny czas dla akumulatora, bowiem tylko odpowiednio zabezpieczony będzie mógł pracować bez zarzutu w kolejnym sezonie.

Jak możesz się spodziewać, nawet najnowsze akumulatory, które powinny bezproblemowo działać w każdej temperaturze, mogą nam przysporzyć nie lada kłopotów. Okazuje się bowiem, że nawet one, niekontrolowane i niedoładowywane mogą spłatać figla w najmniej odpowiednim momencie. Co ważne, te nowsze modele litowo – jonowe, czy żelowe nie wymagają tak częstych kontroli, jak tradycyjne.

Eksperci radzą, aby sprawdzić je przynajmniej raz podczas sezonu zimowego i dokładnie raz go doładować. To rozwiązanie pozwoli bezproblemowo zadziałać mu podczas pierwszego wiosennego rozruchu.

W innych, szczególnie starszych modelach, motocyklista musi dokonać kontroli przynajmniej kilka razy. Napięcie bowiem może spadać do takiego stopnia, który nie pozwoli na odpowiednią pracę tego niezastąpionego elementu. Akumulator do motocykla ołowiowo – kwasowy, czyli ten najstarszy, dobrze jest kontrolować nawet raz w miesiącu. Te typu AGM wystarczy co 3 miesiące.

Jeżeli chcesz, aby Twój akumulator został idealnie naładowany, postaw na najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu prostowników. Nie wszyscy motocykliści wiedzą bowiem, że akumulator motocyklowy musi być ładowany innym modelem prostownika, niż akumulator samochodowy. Aby mieć pełną kontrolę nad ładowaniem akumulatora, warto pokusić się o zakup prostownika, który ma wbudowany kompensator temperatury.

Na koniec chcemy dodać, że każdy, nawet najbardziej zaawansowany akumulator, niezależnie, czy będzie wykorzystywany w motocyklu, czy samochodzie, zawsze ulega samorozładowaniu. Prędkość tego procederu zależy od wykorzystanej technologii oraz temperatury, w jakiej pozostawione zostaje urządzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *